En side`?

Tags:    php

Hej Alle Udviklere..
Jeg har tænkt på at lave en side, som en Gæst kan oprette sig en bruger, og tilføje nogle af hans vigtigste links, så han kan vælge at bruge min side til startside?
Men hvordan laver jeg en side, så ham der har tilføjet nogle links kun ser hans egne links , osv. Altså næsten ligesom en profiltekst?

Hilsen Martin! :P

hehe det involverer en del teknikker :) jeg synes du skal læse artiklerne i PHP sektionen om php og mysql. Det er egentligt et meget godt projekt at starte med hvis du vil lære php.

Som steffen siger involverer det en del teknikker. Men det er faktisk ret overskueligt, ikke desto mindre. Du vil skulle bruge meget forskellig kode, så du bliver nødt til at tillære dig lidt af hvert, men du skal til gengæld ikke kode særligt meget, hvis du gør det ordenligt.

Det du får brug for bliver at skabe en forbindelse til en database, have en tabel i den til brugerens data(navn, kodeord osv), og en tabel til at have de forskellige links, og så et felt i samme tabel til at indikere hvilket link der tilhører hvem. Du skal både skrive til, og læse fra, databasen, så begge dele skal du lære.

Derudover får du også brug for at lære at sætte en cookie, så dine brugere ikke skal logge sig ind hver gang de starter browseren, og ser siden.

Slutteligt kan du vælge at lære dig noget JavaScript også, så du kan lave en knap direkte på siden, til at gøre den til startside. Dog ved de fleste browser-brugere godt selv hvordan de gør ;)

Alt i alt lyder det som et yderst smart valgt begynder-projekt, fordi du kommer godt rundt om de forskellige teknikker, uden at skulle bøvle med hver enkelt teknik i tusindvis af linier.

Alle teknikkerne kan du iøvrigt læse om i artiklerne her på siden. God arbejdslyst :)

Mange tak.

Hilsen
Martin

t